zaterdag 21 april 2012


Afscheid, dolfijnen en bier!

Hellow België!

Fawaka?

Op woensdag 4 april heb ik een uitstap gedaan met de school OS Clevia. Op een hele andere manier heb ik met het schoolteam kennisgemaakt. Wij zijn op deze dag naar een vakantieoord geweest te Palulu; Het was een fijne dag en een leuke start voor de paasvakantie.

Donderdag 5 april begon de paasvakantie in Suriname. Tijd dus om nog meer van Suriname te ontdekken! Ook heb ik flink uitgerust en gewerkt aan mijn handleidingen. Uiteraard heb ik ook genoten van de paasvakantie, maar er stonden ook een heleboel belangrijke opdrachten op de planning.

De eerste week van de paasvakantie heb ik echt heel veel moeten rusten, om zo snel mogelijk van mijn hersenschudding te herstellen. De andere dagen heb ik voornamelijk gewerkt aan mijn handleidingen en opzoekwerk gedaan.

Afscheid nemen bestaat niet!
Aan het begin van de vakantie moesten we afscheid nemen van onze super leuke vrienden: Charlotte, Kris, Yanka, Anouk, Jasmine en Ilona. Zij hebben 3 fantastische maanden gehad in Suriname. We missen ze nu al, maar aan alle mooie liedjes komt een eind. 

Om hen een mooi afscheid te geven, hadden Stijn, Lien, Hanne en ik een verrassingsbrunch georganiseerd in de Palmentuin. We hebben lekker gegeten en samen het spelletje 'Ninja' gespeeld. Het was héél fijn, maar ook héél raar gevoel, omdat het de laatste keer met hen hier was in Suriname.


Na de brunch wandelden we naar het ‘I Love Su’-beeld. Daar hebben we nog enkele leuke groepsfoto's genomen ter herinnering aan de mooie tijd in Suriname.


Dolfijnen-Commewijne-Nieuw Amsterdam
Vrijdag 6 april ben ik samen met de ouders van Lien en Lien zelf de Commewijne-tour gaan doen. Met een bootje vertrokken we op de Surinamerivier op zoek naar dolfijnen. We keken goed rond en zagen verschillende dolfijnen in het water.

Na het spotten van de dolfijnen, bezochten we een oude plantage 'Rust en Werk' in Commewijne. Vroeger was het een koffieplantage en nu is het een dorpje met een boerderij. We hebben wat rond gewandeld en lekker Surinaams gegeten. Het weer was ons niet zo goed gezind en in de gietende regen stapten we terug in ons bootje richting Nieuw Amsterdam. Nieuw Amsterdam is een oud fort van Suriname. We bezochten het openluchtmuseum en luisterden naar de interessante informatie van onze gids.
De tijd zat erop en we moesten weer naar huis. 

   


   

PARBO BIRI, dat n'a BIRI!
Donderdag 12 april bezochten wij (Hanne, Lien en de mams en de paps en ik en nog anderen de Surinaamse Brouwerij. Deze brouwerij brouwt het bekendste bier in Suriname 'PARBO bier'. We kregen een rondleiding doorheen de brouwerij. De Daddy van Lien was in zijn nopjes! Na de rondleiding kregen we de kans om de lekkere bieren te proeven. Mmm... het smaakte! 




Nog een groepsfoto bij het logo en onze uitstap zat er weer op.
 
De ouders van Lien, wilden ons trakteren in de Waag! Heerlijk smaakte dit en dit was dan ook het einde van hun avontuur. Wij hebben enorm veel leuke momenten met hen beleefd! Het was enorm fijn om met hen leuke dingen te beleven.

Nu nog even genieten van de vakantie om er daarna weer goed in te vliegen met de stage! Al ben ik nu wel al volledig bezig met de stagevoorbereidingen in de zon.


Mi lobe you!


Surinaamse bieren
 
Rode Ibis









Tina, Xxx

1 opmerking:

  1. Ween ween ween...
    Ik mis jullie!
    Wel super leuk dat ik jullie nog kan volgen via al jullie zalige blog-verhalen!
    Geniet er nog met volle teugen van!

    dikke brassa!
    charlotte

    BeantwoordenVerwijderen