woensdag 14 maart 2012

20 februari - 26 februari

Hey iedereen!

Het is ondertussen al een hele tijd geleden, maar ik ben jullie niet vergeten. Heb hier ondertussen al heel wat nieuwe avonturen meegemaakt en deze kunnen jullie nu allemaal lezen.

Maandag 20 februari – vrijdag 24 februari
Het was weer de start van een normale stageweek. Na een leuk ontspannend weekend hoort er ook natuurlijk ook de stage. We starten opnieuw bij het opzoeken en onderzoeken naar informatie voor de uitwerking van onze handleidingen.
De enquêtes waren volledig in orde en we gingen ze met alle fierheid uitprinten op het kantoor, zodat ze bezorgt konden worden in alle scholen. Wij zijn nu al benieuwd naar de antwoorden!
Tijdens een vergadering van het VVOB kregen wij ook het boek: “ik geloof in jou”. Dit is een boek dat gaat over leerlinggericht en kindvriendelijke onderwijs! Het is een mooi boek met leuke citaten van leerlingen, waardoor dit voor nog interessanter werd. Ook merkte ik verschillen op in de didactiek tussen België en Suriname. Soms werd het anders aangepakt of met meer verschillende stadia’s. Het is zeker en vast een boeiend en interessant boek.
Op woensdag 24 februari was het Julie haar verjaardag! Natuurlijk moesten wij dit samen vieren en dat hebben we dan ook gedaan. Wij zijn allemaal iets gaan drinken op haar verjaardag in ’t Vat en hebben daar ook lekker gegeten. Het was een hele fijne en gezellige avond! Speciaal voor Julie: HIP HIP HOERAAAAA!! J
We werkte ondertussen ook verder aan onze reflectie verslagen die we op het einde van deze week moeten doorsturen. Ook zijn we op bezoek geweest is OS Clevia en hebben wij kennis gemaakt met de leerkrachten en de school. Ik voelde mij er onmiddellijk thuis en ik kon ook rondlopen in het ICT-lokaal. WOW, zo leuk om nog eens omringd te zijn tussen allemaal computer! Ik heb zeker en vast veel bewondering voor de ICT-leerkracht, want er zijn veel meer leerlingen dan computers in de klas. De computers hebben verschillen software, waardoor het nog eens moeilijker is om bepaalde zaken uit te leggen.
Op vrijdag ging ik opnieuw observeren in OS Clevia, maar de leerkracht voelde haar niet zo goed. Ik stelde voor of ik geen lesje kon geven en dat mocht natuurlijk. Stel maakte ik een aantal voorbereidingen tijdens de speeltijd en ik startte met mijn aller eerste lesjes! Ik geef wel eerlijk toe ik vond het heel spannend en ik was benieuwd hoe dit ging aflopen... Het was echt SUPER! Wow, zo leuk! Het is niet altijd even eenvoudig, maar ik heb er van GENOTEN!! Ik was zo blij dat ik zelf nog eens wat lesjes kon geven! Ik kijk al uit naar de volgende!
Zaterdag 25 februari
Nog even verder werken aan de reflectie verslagen en de handleidingen, was het tijd voor ontspanning. Het was ook een super warme dag en we vertrokken met heel de hoop naar de colakreek. Po onze super leuke taxichauffeur bracht ons naar de plaats en we genoten er volledig van. Beetje zonnen en zwemmen en een party volleybal! Onze dag kon niet meer stuk! ZALIG was dit!
Het water is echt zo bruin als cola, daarom noemt met dit hier ook de Colakreek, je zwom echt in cola. Enkel kon je er niet van drinken, want het had geen lekkere smaak. De kleur van het water komt door de wortels, daarom heeft dit zo een bruine kleur. Het was wel grappig, want je zat in het water en we zagen allemaal super bruin! Tot we weer uit het water ware.
S’avonds kwamen we terug thuis en het was hier carnaval. Ale, dat dachten wij toch. Wij als zotte Belgen trokken onze zotste kostuums aan en we waren er volledig klaar voor. Yanka, Anouk, Hanne en ik waren verkleed in Piraten! Charlotte en Lien hadden zich verkleed in Hawai-meisjes en Kris in een vrouw! Dit was echt lachen geblazen! We kwamen aan op de plaats waar het doorging en we werden langs alle kanten bekeken… al snel hadden we het door, dat ze zich hier niet verkleden. Iedereen had mooie kleren aan en daar stonden wij! Al een geluk dat wij ons hierop voorzien hadden en we trokken snel een leuk kleedje aan in de wc’s! Oef, niets gebeurd! J Stijn, onze Hollander had ons blijkbaar goed beetgenomen. Hij kwam toe en hij was blijkbaar verkleed als een rijke man, dat dacht hij dan toch. Nu weten wij dat carnaval en verkleden hier toch een hele andere betekenis heeft! Het was nog een leuke en een gezellige avond!
Zondag 26 februari
Het was een zwoele warme zomerdag en we hielden eerst eens grote kuis. Alles was mooi opgeruimd en we hadden het echt enorm warm! Jasmine stuurde ons een berichtje of we even mee een frisse duik gingen nemen! Hier zeiden wij absoluut geen neen tegen en we namen een frisse duik in het zwembad! Heerlijk die afkoeling! J
Na een frisse duik werkten we weer verder aan onze handleidingen en we kropen daarna in ons bed, omdat maandag weer een nieuwe stageweek begon.
Kort samengevat: het was weer eens een super interessante, boeiende, leerzame, lachwekkende week! J
Dikke kussen!
Tina, X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten